Randi's & Svein's Web Corner

TUREN TIL KRETA HØSTFERIEN 2000

Vi dro til ChaniaKreta i høstferien. Det en av de fineste familieopplevelsene vi har hatt sammen så langt!

Vi dro med flybussen fra Ski til Gardermoen og  spiste litt før avgang. Været var nydelig 25 grader i vannet og mellom 23 -  30 i lufta. Vi bodde på Golden Sands i Chrissi Acta, 4 km utenfor Chania. Vi var svært fornøyd i den nye delen av hotellet der vi bodde. Dessuten var det rent og pent, hyggelig personale og flott utsikt.

På grunn av buss- og drosjestreik ble det langt å gå fra infomøtet til hotellet vårt, men vi ble litt mer kjent og fant til slutt fram. Vi spiste middag ute midt i gamle Chania. Restauranten var en del av den gamle venetianske piren til det gamle fortet fra 1600-tallet. Maten smakte fortreffelig og vi kom snart i feriestemning. En liten ekstraspiss på det hele, var båtturen fram og tilbake fra restauranten. En tur med hestedrosje gjennom gamle Chania var en flott måte å se byen på.

Rett ved hotellet var det en herlig strand der vi var mye de første dagene

1. oktober ble vi kjent med en hyggelig gjeng: Maria, Jocke, Emelie og Petter, en svensk familie fra Karlskrona.

Etter å ha vært på stranda og i Chania, trakk vi mot hotellets restaurant og swimmingpool.

Hilde ville lære å svømme i løpet av denne ferien! Da var det godt at Jocke stilte opp!

Om kvelden gikk vi ut for å spise og bli bedre kjent. Det endte på hotellet og noe som ble en tradisjon:

Ungenes isbomber!

Kreta viste seg som et flott feriemål som vil stå igjen
som et av de beste ferieminnene mens ungene våre var i skolealder.